REGULAMIN REKLAMACYJNY
ZASADY POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO WZGLĘDEM KLIENTÓW BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI („PROCEDURA REKLAMACYJNA”)
- Definicje
Poniższe słowa użyte w niniejszej Procedurze reklamacyjnej będą mieć następujące znaczenie:
- Klient - osoba fizyczna, która dokonała zakupu produktów od „Be Beauty“ Joanna Przybył, niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Produkt –minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
- VV Beauty Kamil Słowiński - „VV Beauty” dystrybutor produktów do stylizacji paznokci oraz produktów do pielęgnacji pod marką VICTORIA VYNN. Siedziba VV Beauty – ul. Tuwima 50, 90-020 Łódź
- Wada fizyczna - wada polegająca na niezgodności Produktu z umową, w szczególności Produkt jest niezgodny z umową jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć, ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił Klienta;
- nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
- Postanowienia ogólne
- Klient ma prawo zgłoszenia reklamacji dotyczącej Produktu posiadającego wady fizyczne ujawnione w takcie trwania rękojmi (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego, Dz.U.2017.459 t.j. z dnia 2017.03.02). Jeżeli Klientowi przysługują roszczenia z gwarancji reklamacja może zostać zgłoszona przez czas trwania gwarancji określony w karcie gwarancyjnej.
- Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktu niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
- Odpowiedzialność za wady fizyczne Produktu obejmuje: nieodpłatną naprawę Produktu, wymianę Produktu, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada fizyczna Produktu jest nieistotna.
- Odpowiedzialność za wady fizyczne Produktu dotyczy wad, które istniały w chwili wydania Produktu Klientowi lub których przyczyny istniały w tej samej chwili.
- Odpowiedzialność jest wyłączona, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili odbioru Produktu.
- Podstawowe zasady składania i rozpatrywania reklamacji
- W przypadku pojawienia się w Produkcie, w okresie rękojmi lub gwarancji, wady fizycznej Produktu, Klient ma prawo zgłosić reklamację.
- Zgłoszenie reklamacyjne przez Klienta może nastąpić w dowolnej formie, w szczególności: w formie pisemnej na adres Siedziby VV Beauty lub wysłane w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej kamilslo@vp.pl
- Klient może zgłosić reklamację za pomocą formularza reklamacyjnego, dostępnego pod adresem LINK, zawierającego następujące dane:
- imię i nazwisko Klienta,
- dokładny adres do wysyłki Produktu,
- dane kontaktowe Klienta tj. adres, numer telefonu Klienta, adres email,
- numer seryjny urządzenia – w przypadku reklamacji urządzenia,
- opis wady Produktu,
- żądanie Klienta,
- numer zamówienia,
- numer faktury/paragonu,
- informacja gdzie Produkt został zakupiony,
- numer konta bankowego oraz potwierdzenie nadania paczki wraz z kwotą za przesyłkę.
- Aby sklep VV Beauty mógł w sposób prawidłowy rozpatrzeć reklamację, musi mieć możliwość zweryfikowania zasadności roszczeń poprzez stwierdzenie istnienia wady oraz przyczyn jej powstania. W związku z tym Klient jest zobowiązany dostarczyć wadliwy Produkt do VV Beauty lub za pośrednictwem Przedstawiciela Handlowego.
- Reklamowany produkt razem z wypełnionym formularzem reklamacyjnym oraz dowodem zakupu Produktu i kartą gwarancyjną (w przypadku roszczeń z tytułu gwarancji) należy dostarczyć na adres siedziby VV Beauty, ul. ul. Tuwima 50, 90-020 Łódź. Przesyłka powinna zawierać dopiskiem: Reklamacja.
- Przez dowód zakupu rozumie się w szczególności następujące dokumenty: faktura VAT, paragon, potwierdzenie przelewu, PayU, PayPal, wyciąg z karty kredytowej, oświadczenie dystrybutora o dokonaniu zakupu Produktu przez Klienta z wskazaniem dokładnej daty zakupu Produktu, podpisem i pieczątką dystrybutora. Jeżeli Klient nie posiada dowodu zakupu, bądź karty gwarancyjnej może zgłosić się do punktu w którym zakupił Produkt o wystawienie duplikatu dowodu zakupu, karty gwarancyjnej, bądź wystawienie oświadczenia przez dystrybutora z dokładną datą zakupu, pieczątką i podpisem. Zamówienie złożone przez Klienta może być dowodem zakupu, jeżeli jest realizowane przez VV Beauty, a w systemie VV Beauty istnieje możliwość weryfikacji paragonu/faktury.
- VV Beauty zobowiązuje do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty jej zgłoszenia. Brak ustosunkowania się VV Beauty w powyższym terminie oznacza uznanie reklamację za uzasadnioną.
- Reklamację uważa się za uznaną, poprzez podanie przez VV Beauty powodu wystąpienia wady i wymianę Produktu wadliwego na produkt wolny od wad, jego naprawę, obniżenie ceny lub zwrot kosztów zakupu Produktu. W przypadku gdy wada dotyczy wyłącznie części Produktu – wymiana lub naprawa może dotyczyć wyłącznie tej części.
- VV Beauty dokona naprawy lub wymiany wadliwego Produktu bez zbędnej zwłoki, w czasie, na którego ramy wpływ mają rodzaj wadliwego Produktu i charakter wady. W decyzji o uznaniu reklamacji VV Beauty wskaże Klientowi przewidywany termin usunięcia wady/wymiany Produktu.
- Reklamację uważa się za nieuznaną, poprzez podanie VV Beauty powodu nie uznania wady i zwrot towaru do Klienta.
- Reklamacja ilościowa
- Niezgodność ilościowa (niewłaściwa ilość Produktu, brak Produktu w paczce, inny Produkt niż zamówiony) powinna zostać zgłoszona VV Beauty nie później niż w ciągu 48h od daty odbioru Produktu.
- W przypadku gdy Klientowi został dostarczony Produkt inny niż zamówiony Klient ma możliwość:
- odesłania Produktu do Siedziby VV Beauty; Produkt zostanie wymieniony na prawidłowy, zgodny z zamówieniem, po dostarczeniu reklamowanego Produktu do Siedziby VV Beauty;
- żądania od VV Beauty zamówienia kuriera do Klienta w celu odbioru reklamowanego Produktu. Produkt zostanie wymieniony na prawidłowy, zgodny z zamówieniem, po dostarczeniu reklamowanego Produktu do Siedziby VV Beauty;
- żądania dosłania prawidłowego, zgodnego z zamówieniem produktu, za pobraniem Produktu, którego dotyczy reklamacja.
- Zasady Dostawy Reklamowanego Towaru
- Klient zobowiązany dostarczyć reklamowany Produkt do Siedziby VV Beauty na własny koszt. VV Beauty zwraca Klientowi poniesione koszt przesyłki reklamacyjnej w razie uwzględnienia reklamacji.
- Przesyłki reklamacyjne pobraniowe nie będą przyjmowane przez VV Beauty.
- Reklamowany Produkt musi być odpowiednio zapakowany, tak aby nie uległ dodatkowemu uszkodzeniu w czasie transportu. Za właściwe zabezpieczenie, opakowanie i wysyłkę Produktu odpowiedzialny jest Klient.
- Pozostałe warunki rozpatrywania reklamacji
- Reklamacja nie przysługuje w przypadku niewłaściwego użytkowania lub przechowywania Produktu (w sposób sprzeczny z opisem zawartym na Produkcie lub ulotce załączonej do Produktu).
- Produkty marki VICTORIA VYNN są kompatybilne tylko i wyłącznie z innymi produktami tej marki. Jeżeli Produkt używany będzie z produktami innej marki, w rezultacie czego Klient stwierdzi wadę fizyczną Produktu(np. lakier się nie utwardzi) reklamacja zgłoszona przez Klienta może okazać się nieuzasadniona, po dokonaniu testu Produktu z innymi produktami marki VICTORIA VYNN.
- Po otrzymaniu przesyłki z Produktem Klient powinien rozpakować ją w obecności doręczyciela i w razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych Produktu powstałych w czasie transportu, sporządzić protokół.
POBIERZ FORMULARZ REKLAMACYJNY